ПРІОРИТЕТИ ПРОФЕСІЙНОГО ЧИТАННЯ ФАХІВЦІВ ВІЙСЬКОВО- МОРСЬКОГО ФЛОТУ ТА БЕРЕГОВОЇ ОХОРОНИ США
DOI:
https://doi.org/10.32782/msd/2025.1/11Ключові слова:
професійне читання, освіта, професійний розвиток, лідерство, книги, військово-морська силаАнотація
У статті висвітлено досвід провідних військових навчальних закладів США, який засвідчує важливість професійного розвитку майбутніх офіцерів, нагальність пошуку нових форм роботи щодо засвоєння теорії і практики військово-морської сили та лідерства. Детально простежено практику професійного читання у навчальних закладах, що готують фахівців для Військово-Морського флоту та Берегової охорони США, зокрема Університеті Морської піхоти, Військово-морському інституті, Академії Берегової охорони, а також Центрі військової історії армії США, Військово-Морській післядипломній школі та Асоціації військових офіцерів США. Філософія освіти у цих навчальних закладах та установах передбачає, що завдяки взаємодії з книгою, самонавчанню офіцери можуть стати більш поінформованими та компетентними. Пріоритетами програм професійного читання тут є військово-морська історія, стратегія, військово-морські операції, оперативна доктрина, теорія і практика управління та лідерства. Книги зі списків для професійного читання допомагають майбутнім офіцерам глибше зрозуміти складнощі сучасного світу, оцінити військово-морську спадщину, загалом сформувати фундамент знань та краще освоїти різні аспекти стратегічного середовища, своєї місії, основні вимоги військово-морської сили. Акцентовано увагу на важливості запозичення подібної практики і в системі військової освіти України. Книги зі списку для професійного читання можуть допомогти майбутнім офіцерам підвищити рівень знань, здобутих під час формального навчання у військових закладах, доповнити матеріали програмних занять. Читання таких книг дає багато можливостей для удосконалення процесу прийняття управлінських рішень, має неоціненне значення для відпрацювання ефективних шляхів розв’язання проблемних ситуацій у повсякденному житті та під час бойових дій, що є передумовою інтелектуальної переваги над ворогом. Загалом доведено, що читання літератури є важливим інструментом розвитку оперативного мислення майбутніх офіцерів, їх належної підготовки до виконання завдань вищого рівня когнітивної складності.
Посилання
Маркова В. Книга в соціально-комунікативному просторі: минуле, сучасне, майбутнє: монографія. Харків : ХДАК, 2010. 252 с.
Грабар Н. Г. Спілкування в бібліотеці: теоретико-методологічний аналіз : монографія. Харків: Майдан, 2014. 354 с.
Курушина М. А. Читання в сучасній Україні: практики популяризації. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Історія України. Українознавство: історичні та філософські науки. 2016. Вип. 23. С. 162–168. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhISU_2016_23_23 (дата звернення: 20.01.2025).
Соколов В. Книжкові зібрання козацької старшини наприкінці XVII–XVIII ст. Вісник Книжкової палати. 2014. № 1. С. 22–27. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2014_1_8 (дата звернення: 20.01.2025).
Сокирко О. Козацький Марс. Держава та військо Козацького Гетьманату в добу Мілітарної революції, 1648–1764. Київ: Темпора, 2023. 912 с.
Палієнко М. Г., Срібняк І. В. Книжковий рух у таборі полонених українців Фрайштадт (Австро-Угорщина), 1915–1918 рр.) / М. Г. Палієнко, І. В. Срібняк // Рукописна та книжкова спадщина України. 2021. Вип. 27. С. 181–192. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rks_2021_27_14 (дата звернення: 20.01.2025).
Dirago М. Learning from the Marine Corps Commandant’s Professional Reading List. URL: https://groundedcuriosity.com/learning-from-the-marine-corps-commandants-professional-reading-list/ (accessed 18.01.2025).
CMC Professional Reading Program: Innovation. URL: https://grc-usmcu.libguides.com/usmc-reading-list-fy24/innovation (accessed 18.01.2025).
CMC Professional Reading Program FY24: Strategy. URL: https://grc-usmcu.libguides.com/usmc-reading-list-fy24/strategy (accessed 18.01.2025).
CNO’s Professional Reading LIbrary. URL: https://www.usni.org/press/military-reading-lists (accessed 18.01.2025).
Books & Press. URL: https://www.usni.org/press/books (accessed 18.01.2025).
Studies in Marine Corps History and Amphibious Warfare. URL: https://www.usni.org/studies-marine-corps-history-andamphibious-warfare (accessed 18.01.2025).
Springer Paul J. Transforming War Series. https://www.usni.org/transforming-war-series (accessed 18.01.2025).
The Leader’s Bookshelf. URL: https://www.usni.org/press/books/leaders-bookshelf (accessed 18.01.2025).
The Navy Professional Reading Program. URL: https://militaryreadinglists.com/reading_list/3-navy (accessed 18.01.2025).
Military Professional Reading. URL: https://libguides.nps.edu/military-reading (accessed 18.01.2025).
William D. Bushnell. Add These 5 Books to Your Summer Contemporary Military Reading List. URL: https://www.moaa.org/content/publications-and-media/news-articles/2023-news-articles/recommended-reads/add-these-5-books-to-your-summercontemporary-military-reading-list/ (accessed 18.01.2025).
USCGA Library. URL: https://libguides.uscga.edu/cgreadinglists/CMMDT (accessed 18.01.2025).
Макрейвен В. Застеляйте ліжко. Дрібниці, які можуть змінити ваше життя, а можливо, і світ. Київ: КМ-Букс, 2021. 128 с.
Макрейвен В. Морські історії. Моє життя у спецопераціях. Київ: КМ-Букс, 2022. 408 с.
Марке Д. Розверніть корабель. Уроки менеджменту від капітана підводного човна. Київ: Наш формат, 2021. 264 с.
Вебб Б. Приборкати страх. Досвід морського котика. Київ: Yakaboo Publishing, 2021. 192 с.
Віллінк Дж., Бебін Л. Абсолютна відповідальність: уроки лідерства від «морських котиків». Київ: Книголав, 2023. 400 с.
Cінек С. Справжні лідери їдять останніми. Як створити команду мрії. Харків: Віват, 2022. 416 с.
Меттіс Дж., Вест, Б. Позивний «Хаос». Уроки лідерства від ексголови Пентагону. Київ: Наш формат, 2025. 320 с.