FEATURES OF THE ORGANIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS IN MATHEMATICS FOR CADETS OF THE NAVAL INSTITUTE IN 2022
DOI:
https://doi.org/10.32782/msd/2023.2.22Keywords:
higher mathematics, interactive report, game theory, local conflictAbstract
This article examines the peculiarities of the organization of the educational process of first-year cadets in the academic discipline “Higher Mathematics” in the conditions of martial law under circumstances of uncertainty. The use of one of the pedagogical technologies is considered, which made it possible to reduce the gap between theory and practice and was implemented in the form of interactive cadet reports on the most important and interesting topics of the academic discipline “Higher mathematics”.
References
Овчинніков П.П., Яремчук Ф.П., Михайленко В.М. Вища математика : підручник : у 2-х ч. Ч. 1 / за заг. ред. П.П Овчиннікова. Київ : Техніка, 1999. 592 с.
Овчинніков П.П., Яремчук Ф.П., Михайленко В.М. Вища математика : підручник : у 2-х ч. Ч. 2 / за заг. ред. П.П Овчиннікова. Київ : Техніка, 2000. 792 с.
Вища математика : збірник задач : у 2-х ч. Ч. 1 / Х.І. Гаврильченко та ін. ; за заг. ред. П.П Овчиннікова. Київ : Техніка, 2003. 279 с.
Крушевський А.В. Теорія ігор : підручник. Київ : Вища школа, 1977. 216 с.
Шиян А.А. Теорія ігор: основи та застосування в економіці та менеджменті : навчальний посібник. Вінниця : ВНТУ, 2009. 164 с.