ДЕЯКІ ПИТАННЯ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ КРАЇН НАТО З ПИТАНЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ «УНІВЕРСАЛЬНОГО БІЙЦЯ» ДЛЯ ВСІХ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • О. В. Косаревська
  • Д. Р. Хілобок

DOI:

https://doi.org/10.32782/msd/2023.2.15

Ключові слова:

стандарти НАТО, морська піхота, тактика, збройний конфлікт, універсальний боєць, некомфортність, психологічна підготовка, Збройні сили України, страйкбол

Анотація

Метою статті є аналіз стандартів Північноатлантичного альянсу (далі – НАТО) в оборонній сфері на прикладі індивідуальної фахової підготовки Корпусу морської піхоти Сполучених Штатів Америки як універсального чинника фізичної, психологічної та тактичної підготовки Збройних сил України (далі – ЗСУ) та воєнізованих підрозділів системи МВС України. Автори зазначають, що в існуючій системі стандартів НАТО в оборонній сфері найбільш вагоме місце займають саме стандарти фахової підготовки для всіх облікових спеціальностей видів військ Збройних сил України. Актуальність статті полягає у тому, що глобалізація військової агресії рф, що супроводжується чисельними жертвами серед цивільного населення, руйнуванням інфраструктури, наслідками якої стають техногенні екологічні катастрофи (як, наприклад, підрив Каховської ГЕС), викликає гостру необхідність в отримані від країн-союзниць Євросоюзу та членів НАТО не тільки фінансової підтримки, постачання сучасної військової техніки для ЗСУ, а й упровадження сучасних технологій та методик дієвої і швидкої підготовки військовослужбовців ЗСУ у складних умовах воєнного стану. У цьому сенсі стандарти країн-союзниць НАТО у сфері підготовки кадрів для органів військового управління, а також фахової, фізичної, психологічної та тактичної підготовки особового складу ЗСУ передбачають реформування сучасної освіти у сфері оборони в межах програм: – DEEP (Defence Education Enhancement Programme); – НАТО (MDMP) тощо. На підставі аналізу експертів у сфері адаптації стандартів НАТО до українських реалій найбільш дієвими засобами навчання у сфері оборони є: – проходження «Курсів лідерства вищого рівня» (за класифікацією: L-2 – тактичний рівень, L-3 – оперативний рівень, L-4 – стратегічний рівень); – індивідуальні курси базової військової підготовки облікових спеціальностей ЗСУ; – проведення сумісних із країнами-союзниками та членами НАТО тактичних занять тощо. У сучасних умовах визначення стратегічного курсу України на набуття повноправного членства в НАТО Міністерство оборони України сумісно з уповноваженими інституціями НАТО (як, наприклад, Офісом НАТО зі стандартизації) узгоджують приписи STANAG або STANREC у сфері військової освіти, професійної військової підготовки з метою нарощування боєздатності ЗСУ на шляху до проведення контрнаступу зі звільнення нашої країни від держави-агресора рф.

Посилання

Закон України «Про оборону України» № 1932-XII від 06.12.1991. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1932-12.

Закон України «Про Збройні Сили України» № 1934-XII від 06.12.1991. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1934-12.

Закон України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII від 12.05.2015. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19#Text.

Постанова КМУ «Про утворення територіального органу Національної поліції» № 30 від 13.01.2023. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/30-2023-%D0 %BF#Text.

Шрамович В. Морська піхота: як вчаться, живуть та воюють «українські командос». ВВС News Україна URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-52737126.

Stew Smith. Combat Conditioning and Fitness Testing. URL: https://www.military.com/military-fitness/workouts/combat-conditioning-and-fitness-testing.

Гетьманчук А., Зарембо К., Фахурдінова М. Україна і стандарти НАТО: як влучити у «рухому ціль» : дискусійна записка. Центр «Нова Європа», 2019. 16 с. URL: http://neweurope.org.ua/analytics/ukrai-na-i-standartynato-yak-vluchyty-u-ruhomu-tsil/.

Гуляк О. Організація підготовки військовослужбовців за бойовою армійською системою : методичні рекомендації. 2022. 164 с.

Албул А. Крізь століття: історичні нариси. 2022. С. 110–117. URL: http://dspace.oduvs.edu.ua/handle/123456789/1356.

Біла Книга − 2019–2020 : інформаційний бюлетень. 2021. С. 56–57. URL: https://www.mil.gov.ua/content/files/whitebook/WB_2020_FINAL.pdf.

Rui Guo, Meng Sun, Chi Zhang, Zebin Fan, Zhening Liu, Haojuan Tao The Role of Military Training in Improving Psychological Resilience and Reducing Depression Among College Freshmen. Front. Psychiatry, V. 12, 2021. URL: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2021.641396/full.

Dustin Salomon. Leveraging Tactical Training as a Leadership Advantage. 1 May 2021. URL: https://www.asisonline.org/security-management-magazine/articles/2021/05/leveraging-tactical-training-as-a-leadershipadvantage/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-09

Як цитувати

Косаревська, О. В., & Хілобок, Д. Р. (2023). ДЕЯКІ ПИТАННЯ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ КРАЇН НАТО З ПИТАНЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ «УНІВЕРСАЛЬНОГО БІЙЦЯ» ДЛЯ ВСІХ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ. Морська безпека та оборона, (2), 99-108. https://doi.org/10.32782/msd/2023.2.15